Carnuntum & stolica
#1
Właśnie... co robimy ze stolicą? Budujemy nową, odbudowujemy Carnuntum? Ja osobiście skłaniam się za drugą opcją, głównie ze względu na nazwę naszego komitetu. Smile
/-/ Konstanty Jerzy wielki kniaź Michalski
Immanuel Kartografii Tamostosowanej
Rednacz Gazety Bialeńskiej
#2
Ja też zgadzam się na odbudowę starej stolicy, ale najpierw proponuję ustanowić sejm i to przegłosować.
#3
Ja proponuje by stolicą stało się to miasto na dwóch wyspach - Bialenii i Anatolii.
#4
(22.05.2015, 16:04:28)Ivan Kazakov link napisał(a): Ja proponuje by stolicą stało się to miasto na dwóch wyspach - Bialenii i Anatolii.

Tyle że u nas cieśnina ma 36km, Bosfor ma kilometr. Różnica, tak tylko 36 razy. Bezsens.
/-/ Konstanty Jerzy wielki kniaź Michalski
Immanuel Kartografii Tamostosowanej
Rednacz Gazety Bialeńskiej
#5
Ale ja nei chcę nazywać tego miasta Bosforem. o.O
#6
(24.05.2015, 22:13:11)Ivan Kazakov link napisał(a): Ale ja nei chcę nazywać tego miasta Bosforem. o.O

Bosfor to ciesnina która dzieli Stambuł na dwie częśc...
/-/ Konstanty Jerzy wielki kniaź Michalski
Immanuel Kartografii Tamostosowanej
Rednacz Gazety Bialeńskiej
#7
Wiem. I co w związku z tym? Nie musimy bazować wyłącznie na realu - Konstantynopol to tylko przykład, nazwa nie musi być taka sama.
#8
(24.05.2015, 22:45:42)Ivan Kazakov link napisał(a): Wiem. I co w związku z tym? Nie musimy bazować wyłącznie na realu - Konstantynopol to tylko przykład, nazwa nie musi być taka sama.

Chodzi o to, że byłoby to nie do zrealizowania - przy obecnej technice owszem, da się zbudować most o długości 36 kilometrów, ale niosłoby to ogromne koszta ( takie jak np. koszt zbudowania wysepek pod filary, nie wspominając już o ich konserwacji ), a my mówimy o całym mieście!
#9
Nie chcę się wtrącać ale La Manche czy Kattegat to ogromne cieśniny gdzie są mosty i tunele o wiele dłuższe.
(-)Fiodor Swirydiuk, Antyludzki rak, Wielki Książe Noklezji, najstarszy żyjący mieszkaniec Noklezji;
[Obrazek: rw3vMjB]
#10
Nie przypominam sobie, żeby przez La Manche i Kattegat szły jakieś mosty. Jedynie wiem, że pod La Manche jest eurotunel, ale tylko dla pociągów.
Owszem, jest most łączący Danię i Szwecję, ale to przez cieśninę Sund, ma on długość 8 km - i jest to najdłuższy most świata. Potem jest wyspa o długości 4 km i po stronie duńskiej przechodzi to w tunel o długości 4 km.

Panie Fiodorze, jak ma panicz pisać bzdury to proponuję nic nie pisać.
dr net. prawa, prof. nadzw. UB
[Obrazek: fmg07.jpg]

Najczcigodniejszy, Doskonałej Chwały, Elokwentny, Inteligentny Dzierżawca Nauk, Ocean Mądrości
#11
Potrzebujemy mostu? Przecież rejsy promami między dwoma częściami miasta to dodatkowa atrakcja.
#12
(30.05.2015, 18:38:50)Ivan Kazakov link napisał(a): Potrzebujemy mostu? Przecież rejsy promami między dwoma częściami miasta to dodatkowa atrakcja.

Jakimi dwiema częściami? Przecież byłyby to dwa różne miasta! Jedyny sens, jaki w tym widzę to ewentualne wpływy z opłat za bilety.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości