Budowa Elektrociepłowni
#1
Budowa Elektrociepłowni dla miasta Vienbien

Jeszcze przed świętami ruszyła budowa najnowocześniejszej w północnej części Kontynentu Wschodniego elektrociepłowni, która tymczasowo otrzymała nazwę z języka wschodniego Vyelga [czyli po polsku "Wielka"].

Za budowę odpowiadają następujące przedsiębiorstwa, organizacje i instytucje:
  • Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych „Vzchót” z Miasta Pracy Petropolis
  • Centralny Zarząd Górniczy z Miasta Ludzi Pracy Rottery
  • Zrzeszenie Kolejowe Wschód
  • Ośrodek Badań Naukowych przy Hucie im. Współtwórców z Miasta Pracy Petropolis
  • Zrzeszenie Przedsiębiorstw Przemysłu Energetycznego


Podstawowe założenia

Za koordynację działań i właściwie całą stronę techniczną odpowiada Zrzeszenie Przedsiębiorstw Przemysłu Energetycznego z Zagłębia Rottery (Trizondal). Ze względu na plany zastosowania w elektrociepłowni okrytych tajemnicą technologii nie będziemy publikować szczegółowych zarysów planów ani tym bardziej całościowych planów budowy. Natomiast nie omieszkamy informować o poczynionych pracach. Zasadniczo celem jest stworzenie elektrociepłowni przyłączonej do sieci kolejowej oraz połączonej drogowo z Portem Towarowym.


Położenie portu na wyspie:
[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=5014.0;a...5114;image]
(żółta gwiazdka)

Zaplecze techniczne
Vyelga poza tzw. Substancją Podstawową (czytaj budynkami koniecznymi do funkcjonowania elektrociepłowni i produkcji ciepła oraz energii elektrycznej) potrzebuje także Substancji Pomocniczej, a więc budynków obsługi technicznej tak wielkiego kompleksu energetycznego.  Elektrociepłownia poza ciągłymi dostawami śmieci (możliwych do spalenia) potrzebuje także transportów z ropą oraz innymi koniecznymi przy wytwarzaniu energii produktów (w tym nawet żywności dla pracowników). Dlatego stworzono kilka wielkich magazynów, a także wielką platformę wyładunkową oraz niezależny system produkcji energii na potrzeby Substancji Pomocniczej w przypadkach awarii elektrociepłowni. Oto fotorelacja:

[Obrazek: vienbien05.png]
[Obrazek: vienbien06.png]
[Obrazek: vienbien07.png]


Odpowiedzialny za realizację projektu:
Przewodniczący Korpusu Delegacji Technicznej Biura Zagranicznego Sekcji Budów Wydziału Projektów Niewęglowych przy Zrzeszeniu Przedsiębiorstw Przemysłu Energetycznego  Józef Kołocz

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]

[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#2
Wraz z posuwającymi się wciąż do przodu pracami nad sortownią śmieci, czując na plecach oddech "konkurencji" robotnicy z Zagłębia Rottery ramię w ramię z młodzieżą z tamtejszych szkół politechnicznych (odpowiednik szkoły średniej o ukierunkowaniu technicznym) postanowili przyspieszyć prac nad budową elektrociepłowni. A przecież jeszcze nie tak dawno nasi bohaterowie kładli ostanią cegłę na wielkim kominie Zachodniego Skrzydła o dumnej nazwie Symbol Wyzwolenia z Okowów Nierówności Społecznych (jest to nazwa robocza, nadana na czas trwania prac). Co ciekawe, drugi komin jest Symbolem Świetności Czasów Królewskich, co tylko bardzo wyraźnie pokazuje dwoistość natury i przekonań Ludzi Pracy ze wschodniej Dalmencji. Może dla fotoreporterów przyspieszenie to nie jest widoczne, jednak ono naprawdę ma miejsce, jednak tam, gdzie nie sięgają promienie słońca. Górnicy wydelegowani z kopalń CZG w ciągu 7 dni wykuli i podłączyli infrastrukturalnie tunele z taśmociągami na odpadki, prosto do pieców. Tunele te biegną kilka metrów pod ziemią (z powodów bezpieczeństwa dokładna głębokość nie zostanie podana). Trafią do nich posortowane już śmieci (niektóre zostaną rozczłonkowane w sortowni, aby nie blokować taśmociągu).  Tunele (a są trzy) przystosowane są do przebywanie w nich ludzi (mają odpowiednią wentylację), jednak nie jest to wskazane, jeśli nie jest konieczne (duży hałas, przykry zapach śmieci itp.).

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]

[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości