Budowa Portu Towarowego
#1
Budowa Portu Towarowego dla miasta Vienbien

Na dwa dni przed wigilią Bożego Narodzenia rozpoczęły się przygotowania do wybudowania jednego z największych i najnowocześniejszych portów towarowych w tej części Polina.  Za budowę odpowiadają następujące przedsiębiorstwa, organizacje i instytucje:
  • Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych „Vzchót” z Miasta Pracy Petropolis
  • Centralny Zarząd Górniczy z Miasta Ludzi Pracy Rottery
  • Zrzeszenie Kolejowe Wschód
  • Ośrodek Badań Naukowych przy Hucie im. Współtwórców z Miasta Pracy Petropolis


Podstawowe założenia

Port Towarowy budowany w okolicach miasta Vienbien będzie portem oceanicznym, który poza częścią towarową będzie posiadał także niewielki odcinek cumowy dla jednostek obsługi ruchu pasażerskiego oraz dla służb ratunkowych.  Podstawową funkcją portu ma być obrót surowcami potrzebnymi dla działania pobliskiej elektrociepłowni oraz spalarni i sortowni śmieci.  Planowany maksymalny obrót przeładunkowy roczny wynosić ma do 780 mln t oraz 150 mln TEU. Port przystosowany będzie od odbioru i przechowywania przez okres przynajmniej 14 dni: produktów ropopochodnych, produktów chłodniczych, wszelkich produktów przemysłowych oraz rolnych.


Zarys planu budowy
1. Uporządkowanie terenu
2. Stworzenie miasteczka namiotowego dla pierwszych pracowników
3. Utwardzenie drogi z miasta na teren budowy
4. Stworzenie przestrzeni do cumowania i przyjmowania transportów drogą morską
5. Stworzenie  infrastruktury portowej (odbiór towarów)
6. Stworzenie infrastruktury portowej (przechowywanie towarów)
7. Stworzenie infrastruktury mieszkalnej dla pracowników portu
8. Stworzenie infrastruktury kolejowej i przyłączenie portu do sieci kolejowej
9. Instalacja maszyn portowych
10. Roboty wykończeniowe
11. Zakończenie budowy i oddanie portu


Położenie portu na wyspie:
[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=5014.0;a...5114;image]
(żółta gwiazdka)

Teren pod budowę (fotorelacja):
[Obrazek: port02.jpg]
[Obrazek: port04.jpg]
[Obrazek: port05.jpg]
Jak widać, jest tutaj bardzo szeroka plaża i dość płytkie wody przybrzeżne oraz duże zalezienie. Wszystko to będzie oznaczać z jednej strony większy wysiłek włożony w zabezpieczenie wybrzeża przed osuwaniem się oraz potrzebę pogłębienia dna, ale z drugiej przynajmniej nie będzie problemu z zejściem do poziomu oceanu.

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]

[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#2
Po pierwszych pracach uporządkowujących teren szybko zaczęto stawiać pierwsze namioty oraz czynić przygotowania terenu pod cięższe kontenery. Roboty odbywały się nawet w wigilię oraz od połowy drugiego dnia świąt, jak mówi Dyrektor Wydziału Planowania i Wdrażania Rozstrzygnięć Zmierzających do Poprawy Warunków Socjalnych Pracowników z PRB "Vzchót" Józef Klotz:
Cytat:Chodzi o to, abyśmy wyrobili się ze wszystkimi terminami, to jest naturalnie pierwsza sprawa. Drugim ważnym, że się tak wyrażę grideryum [w języku wschodnim "kryterium" - przypis mój], jest oczywiście to, w jakich warunkach socjalnych bytują nasi pracownicy. Na starcie nie ma tutaj nic, więc musimy jak najszybciej stworzyć coś.

Ostatecznie stanęło już 10 budowlanych namiotów, a w nich ogrzewania elektryczne, zaś prąd wytwarzany jest z generatorów na gaz oraz ropę. Namioty wyposażono także w łóżka i gniazdka elektryczne oraz oświetlenie, a także regały z książkami. Zainstalowano też specjalny namiot sanitarny, gdzie każdy pracownik całą dobę ma dostęp do ciepłej wody bieżącej.  Powstał także opalany gazem tymczasowy kontener dla zawiązanej: Dyrekcji Wspólnej Budowy Portu Towarowego (DWBPT). Na razie mieszkają tam i urzędują osoby odpowiedzialne za zarządzanie pracami na terenie budowy. Docelowo ma to być kontener biblioteczny.

Poniżej widok na kontener DWBPT oraz zwykłe namioty budowlane:
[Obrazek: miasteczkoha.png]

Informujemy także, że od 9 stycznia 2016 roku na budowie pojawią się także przedstawiciele i pracownicy Centralnego Zarządu Górniczego, którzy zajmą się planowaniem i realizacją infrastruktury wspólnej dla portu oraz elektrociepłowni.

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]

[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#3
Bardzo dziękujemy za ofertę pomocy! Niestety w chwili obecnej wciąż musimy skupiać się na przygotowaniu zaplecza dla maszyn i robotników, problemem będzie transport betonu, by zalać wybrzeże. Możliwe, że zamiast portu na wybrzeżu wykopiemy wielki kanał i port ulokujemy u jego końca już w głębi lądu.

Na chwilę obecną notujemy jednak pewne sukcesy:

Mała Elektrownia Wiatrowa ukończona
Centralny Zarząd Górniczy (CZG) wraz ze Zrzeszeniem Przedsiębiorstw Przemysłu Energetycznego (ZPPE) stworzył na potrzeby budowy portu oraz elektrociepłowni i sortowni śmieci specjalną niewielką elektrownię wiatrową na wybrzeżu. Ponad tuzin wiatraków, specjalne przekaźniki i transformatory oraz przewody z prądem pokryły wschodnią część placu budowy i oplotły teren inwestycji. Oto zdjęcia:

[Obrazek: vienbien03.png]

[Obrazek: vienbien04.png]


Osada: Do Kanału
Ze względu na fakt, że do wybudowania Portu Towarowego potrzebne będzie stworzenie specjalnego kanału dopływowego (lub odprowadzającego, w zależności od koncepcji) w niedużej oddali od miasteczka namiotowego powstała osada nazwana przez robotników Do Kanału. Jest to kilka kontenerów oraz fundementy pod wielki magazyn narzędzi i urządzeń wydobywczych. Pod osadę podciągnięto także prąd z MEW.

[Obrazek: vienbien08.png]



Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]
[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#4
Wylewka dna i wybrzeża
Po przygotowaniu infrastruktury produkcyjnej oraz dostarczeniu materiałów ruszyła produkcja betonu, dodajmy, że produkcja na szeroką skalę.  Wszystkie drogi na terenie budowy zostały utwardzone na tyle, aby mogły po nich jeździć betoniarki. Na wyspę dostarczono ok. 300 betoniarek, które będą miały za zadanie "zabetonować" część już pogłębionego dna oraz wybrzeża. Port, jak zdecydowano, będzie wprowadzono wgłąb wyspy, ale tylko na kilkaset metrów. Ten odcinek wyspy między pierwotnym wybrzeżem a zatoką portową z jednej strony zostanie usunięty, szacuje się ziemię do usunięcia na kilkanaście milionów ton ziemi. W tej chwili betonowana jest część brzegu pierwotnego przy wpływie do wyrwy w stronę zatoki portowej.

Tutaj na zdjęciu betoniarka czeka na beton, zaś w tle widać dźwigi do budowy elektrociepłowni:
[Obrazek: beton.jpg]

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]
[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#5
Wiadomości z frontu
Budowa portu, mimo braku szerszy opisów (za co przepraszam), wciąż postępuje. Ludzie Pracy z różnych miast, regionów i krajów wspólnie starają się stworzyć nowy dom dla marynarzy tej części Kontynentu Wschodniego. Nowoczesne rozwiązania techniczne, oddanie pracy i solidność, to cechy charakteryzujące naszą budowę. W ostatnich dniach dostarczono już urządzenia portowe, których instalacji podejmą się teraz specjaliści na budowie.
Równocześnie wykańczane są budynki przeznaczone dla pracowników portu (w tym mieszkania pracownicze). Najważniejszym wydarzeniem ostatnich dni jest jednak oddanie infrastruktury kolejowej portu, w tej chwili należy oczekiwać podpięcia pod linię kolejową do miasta, dzięki której będzie można transportować towary z całego świata prosto na sklepowe półki w Vienbien.

Na koniec zdjęcie z urządzeniami portowymi:
[Obrazek: medium_4d6c0b57618c.jpg]


Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]
[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz
#6
Po wielu, wielu tygodniach budowy Portu Towarowego w Vienbien, wreszcie dobiegła ona końca. Dzielni budowniczy z Zagłębia Rottery przy udziale ekspertów z Królestwa wybudowali jeden z największych i najnowocześniejszych portów towarowych na naszym kontynencie.  Do portu zadokowały już statki do tej pory cumujące przy porcie tymczasowym, są to przedewszystkim te jednostki, które transportowały surowce i materiały budowlane oraz prom dla pracowników i ich rodzin. Oprócz portu wybudowano także niewielkie zaplecze magazynowe nieopodal portu właściwego. Co więcej, rozjazdy dróg i torów otrzymały specjalne podświetlenia.

Poniżej krótka fotorelacja:
[Obrazek: image.jpg]
Prom, który przywiózł rodziny robotników

[Obrazek: image.jpg]
Widok na port od strony północnej

[Obrazek: image.jpg]
Widzimy w oddali Plac Wyładunkowy

[Obrazek: image.jpg]
Dodatkowa składnica

Na koniec Dyrektor Wydziału Prac Wykończeniowych Portu Towarowego z PRB "Vzchót" Andrzej Wasiwąs wygłosił do robotników krótkie przemówienie, którego fragment niżej podamy. Spotkało się ono z wielką falą radości i oklasków słuchaczy:
Cytat:(...) A więc ukończyliśmy to dzieło, ten pomnik współracy międzynarodowej zmierzający do wzmocnienia stosunków gospodarczych między państwami Kontynentu Wschodniego. Dzięki naszej wielomiesięcznej pracy mieszkańcy najmłodszego na Ostii miasta, będą mogli cieszyć się każdego dnia świeżymi produktami i informacjami z serca Królestwa! Chwała Wam - Budowniczym Portu! (...)

Patronami projektu są między innymi:
[Obrazek: czg.png]
[Obrazek: prbvzchot.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości