Odp: Konkurs na "Kompleksowe Uzbrojenie dla Carskich Sił Zbrojnych" [RAT]
#1
Carstwo Sił Zbrojnych ogłasza konkurs na III cześć "Szerszeń".
CSZ chciałoby pozyskać samoloty transportowe i bombowce, a także śmigłowce szturmowe oraz wielozadaniowe.  Chcielibyśmy także pozyskać duże śmigłowce transportowe.
CSZ wybrało już myśliwce typu XF-10 i XF-11.
Myśliwce jak i śmigłowce powinny być także zaprezentowane w różnych odmianach np. Bojowy, szkoleniowy i morski, a także ZOP. Śmigłowce ponad to także w wersji medycznej.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#2
(16.04.2016, 15:19:07)Tomasz Bagrat-Dostojewski link napisał(a): CSZ chciałoby pozyskać samoloty transportowe i bombowce

1/ Jeśli chodzi o samolot transportowy to RAT w tej chwili produkuje tylko jeden duży samolot transportowy czyli C-7 - używany w SZ RB. Jego opis i wizerunek znajduje się w katalogu sprzętu SP - http://spolecznosc.bialenia.org.pl/index...pic=2694.0

2/ Jeśli chodzi o samolot typowo bombowy to obecnie nie jest produkowany żaden samolot tego typu, ale RAT swego czasu pracowało nad takimi samolotami, choć projekt zarzuciło z braku zainteresowania potencjalnych zainteresowanych. Jednak są dwa prototypy tego samolotu, a firma na życzenie może produkcje rozpocząć lub sprzedać licencję na produkcję samolotu oznaczonego jako XB-8.

XB-8 - to duży, czterosilnikowy (silniki o ciągu po 49,3 kN) poddźwiękowy samolot bombowy o masie własnej 40,5 tony i maksymalnej startowej ponad 93 ton. Długość samolotu to 35 m, a rozpiętość skrzydeł 33,5m - natomiast wysokość wynosi 8,6m. Samolot może zabrać do 15,75 ton bomb (może przenosić ładunki nuklearne). Prędkość maksymalna wynosi 1010 km/h, pułap praktyczny 17000m, a zasięg wynosi do 9660 km.

Samolot został opracowany w dwóch wersjach - samolotu bombowego oraz tankowca powietrznego.


[attachment id=1 msg=45636]

XB-8 - wersja podstawowa, bombowa.

[attachment id=2 msg=45636]

[attachment id=3 msg=45636]

[attachment id=4 msg=45636]

XB-8 w locie.


[attachment id=5 msg=45636]

[attachment id=6 msg=45636]

Powietrzny tankowiec na bazie XB-8 - może tankować jednocześnie trzy samoloty za pomocą przewodów giętkich.

Alternatywny lub uzupełniający projekt samolotu bombowego firma RAT przedstawi najprawdopodobniej w dniu jutrzejszym.
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#3
Czy firma posiada egzemplarze eksportowe takich samolotów jak : C-1. C-2, C-7 oraz AV-4 ?
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#4
Tak - firma może dostarczyć każdy z tych trzech samolotów, przy czym produkcji C-2 już zaniechano, ale może zostać wznowiona na życzenie odbiorcy.
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#5
Bardzo dziękujemy. A co z samolotem szturmowym pionowego startu AV-4 ? Chodzi o zapotrzebowanie dla lotniskowców.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#6
(16.04.2016, 22:38:24)Tomasz Bagrat-Dostojewski link napisał(a): A co z samolotem szturmowym pionowego startu AV-4 ? Chodzi o zapotrzebowanie dla lotniskowców.
Jak najbardziej jest to typ samolotu,który znajduje się w bieżącej produkcji RAT i jest dostępny - pytanie tylko czy strona brodryjska chce podjąć decyzję już teraz?

W ramach oferty samolotu XF-11 przedstawiono tez odmianę XF-11S,która jest samolotem pokładowym przystosowanym do operowania z lotniskowca klasycznego, ale do startu nie wymaga on katapult. Duża moc silników pozwala na start z pokładu z wykorzystaniem rampy startowej.

Oczywiście nie wiemy jaki typ okrętu ma zamiar zbudować CB - a więc należałoby chyba najpierw podjać decyzję co do samego okrętu, a potem wybrać najbardziej odpowiednie samoloty pokładowe.

Natomiast w kwestii samolotu bombowego to firma RAT ma jeszcze jeden prototyp takiego samolotu... również został on skonstruowany i oblatany jakiś czas temu, ale nie był produkowany - nosi oznaczenie XB-9.

Podobnie jak XB-8 jest samolot czterosilnikowy, choć w nieco innym układzie ze skrzydłami typu delta. Samolot ma masę własną 37 ton i startową maksymalną nieco ponad 77 ton. Osiąga prędkość maksymalną 1038 km/h i pułap praktyczny 17000m (maksymalny 19500m). Ma jednak mniejszy zasięg od XB-8 bo tylko 4200km i zabiera mniejszy ładunek bomb bo tylko 9,5 tony. Był konstruowany w zasadzie z przeznaczeniem do przenoszenia uzbrojenia nuklearnego, choć może przenosić 21 bomb konwencjonalnych o masie 450 kg. Jest samolotem mającym nieco lepsze własności manewrowania w powietrzu nić XB-9, ale ponieważ jego zastosowania są dość ograniczone nigdy nie spotkał się z zainteresowaniem ze strony SP RB - uznano, że do przenoszenia dużych ładunków jądrowych lepsze są jednak pociski rakietowe, a ładunki taktyczne mogą z powodzeniem przenosić samoloty wielozadaniowe.

[attachment id=1 msg=45675]

[attachment id=3 msg=45675]

XB-9 na ziemi...

[attachment id=2 msg=45675]

...i w locie.

Firma RAT jednak sugeruje samolot typu XB-8 - ponieważ wobec jednak ograniczonego współcześnie zastosowania klasycznych samolotów bombowych samolot tego typu jest bardziej uniwersalny. Przede wszystkim ma wyspecjalizowaną (i w naszej ocenie bardzo dobrą) odmianę tankowca powietrznego (a takowy zapewne będzie potrzebny lotnictwu CSZ wobec dużego obszaru działania), który tankuje za pomocą połączeń giętkich czyli takich do jakich przystosowane są samoloty XF-10 i XF-11, a w odmianie bombowej również ma możliwość przenoszenia broni nuklearnej - jednocześnie może zabierać bardzo duży ładunek bomb konwencjonalnych - 31 x 450 kg wobec 21 zabieranych przez XB-9 i dysponuje przy tym znacznie większym zasięgiem niż XB-9.

Jednak ponieważ strona brodryjska jest zainteresowana bombowcami, a firma RAT posiada działający prototyp XB-9 to również przedstawia go do oceny potencjalnego odbiorcy.
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#7
Analizując wszystkie argumenty oraz biorąc pod uwagę opinie samego producenta,  CSZ postanowiło wybrać bombowce oraz tankowce typu XB-8.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#8
W kwestii śmigłowca szturmowego - to odpowiadając na zapotrzebowanie ze strony CSZ, którego przedstawiciel (droga PW) przekazywał pewne sugestie do co wzorców, a tym samy układu maszyny firma RAT stworzyła prototyp dwumiejscowego śmigłowca bojowego XHA-12 z miejscami załogi w układzie tandem i układem dwusilnikowym.

[attachment id=1 msg=45700]

[attachment id=2 msg=45700]

[attachment id=3 msg=45700]

[attachment id=4 msg=45700]

Dane taktyczno-techniczne śmigłowca:

- długość całkowita - 17,05m
- średnica wirnika - 17,2m
- masa własna - 8100 kg
- maksymalna masa startowa - 12100kg
- prędkość maksymalna - 305 km/h
- prędkość przelotowa - 265 km/h
- pułap max - 5600m
- prędkość wznoszenia - 13,6 m/s
- zasięg - 450 km (do przebazowania 1080 km)

Śmigłowiec jest uzbrojony w ruchome działko 30mm pod kadłubem (jest to lotnicza odmiana działka 30mm wybranego jako uzbrojenie pojazdów serii "300") z zapasem 300 naboi oraz cztery węzły podwieszeń zewnętrznych do przenoszenia kierowanych pocisków rakietowych, niekierowanych pocisków rakietowych, zasobników z bronią lufową lub dodatkowych zbiorników paliwa.

Alternatywą dla CSZ jest zakup śmigłowca HA-8 używanego przez SZ RB - http://spolecznosc.bialenia.org.pl/index...pic=1289.0
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#9
Po przeprowadzonych analizach,  porownywaniu obydwu śmigłowców Szturmowych,  CSZ postanowiło wybrać śmigłowce typu XHA-12.  CSZ chciałaby także pozyskać je w wersji morskiej oraz 3 sztuki w wersji szkoleniowej.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#10
Jako śmigłowiec wielozadaniowy (również zadań SAR i ZOP) i lekki transportowy RAT proponuje nowo opracowany XHU-14.

[attachment id=1 msg=45755]

Jest to trzysilnikowa (3 x 2100 KM), stosunkowo duża maszyna o możliwości przewozu 30 żołnierzy lub 3050kg ładunku we wnętrzu kadłuba lub 5500kg na podwieszeniu zewnętrznym. Śmigłowiec ma opuszczaną rampę ładunkową w tylnej części kadłuba oraz chowane podwozie.

[attachment id=2 msg=45755]

Długość kadłuba - 19,5 m
Średnica wirnika - 18,6 m
Masa własna - 10500 kg
Maksymalna masa startowa - 14600kg

Prędkość maksymalna - 310 km/h
Prędkość przelotowa - 280 km/h
Pułap praktyczny - 4575 m
Zasięg - 835 km

[attachment id=3 msg=45755]

[attachment id=4 msg=45755]
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#11
Dowództwo CSZ przyjżało się zaprezentowanemu typowi śmigłowca wielozadaniowego. Otóż uważamy iż śmigłowiec jest zbyt ciężki i posiada zbyt mały zasięg.  Nie jest wymogiem posiadania możliwości transportu tak dużej ilości żołnierzy.
Chcielibyśmy aby śmigłowce wielozadaniowe miały minimum 1700 km, był lżejszy od zaprezentowanego, i z możliwością transportu ok 15 żołnierzy.  Czy firma posiada jakieś propozycje posiadające wyżej wymienione parametry?
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#12
(17.04.2016, 19:28:52)Tomasz Bagrat-Dostojewski link napisał(a): Chcielibyśmy aby śmigłowce wielozadaniowe miały minimum 1700 km, był lżejszy od zaprezentowanego, i z możliwością transportu ok 15 żołnierzy.  Czy firma posiada jakieś propozycje posiadające wyżej wymienione parametry?
No... fajnie - ale tak "to tylko w Erze". Śmigłowiec wielozadaniowy z zasięgiem minimum (!) 1700 km - no chyba, że całą ładowność zużyje na przenoszenie zbiorników paliwa... a i tak będzie trudno. Zasięg bojowy rzędu  500-600 km to norma... i to niezła - ponad 800 km zasięgu dla śmigłowca to wartość "z górnej półki".

Śmigłowiec o zasięgu minimum 1700 km... to proponuję się udać do Cesarstwa Gigasa i Jego Księżyców - takie tak bywają - ups... zapomniałem, że tam warunki "lekko inne".
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#13
Rozumiem.  W takim razie przyjmiemy zaproponowany przez firmę śmigłowiec wielozadaniowy. Dziękujemy także za wkład przy jego produkcji.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#14
CSZ  zamawia także w niewielkich ilościach (po  10 sztuk) samoloty typu C-7, C-2 oraz C-1. Jeżeli jest taka możliwość
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 
#15
(18.04.2016, 13:17:25)Tomasz Bagrat-Dostojewski link napisał(a): CSZ  zamawia także w niewielkich ilościach (po  10 sztuk) samoloty typu C-7, C-2 oraz C-1. Jeżeli jest taka możliwość
Te typy jak najbardziej są dostępne... C-7 i C-1 w zasadzie "od ręki", co do C-2 to RAT wznowi produkcję jeśli tak jest potrzeba.

Przy czym kwestie ilościowe proponowałbym zostawić na koniec, gdy cały sprzęt zostanie wybrany oraz będą już pierwsze przymiarki do kwestii organizacyjnych (bo ilości z tego wynikają). Przy czym realizacja zamówień będzie następowała sukcesywnie w miarę możliwości produkcyjnych firmy... produkcja lotnicza jest jednak czasochłonna.

Jednocześnie do rozpoczęcia produkcji samolotów dla CB potrzebne jest ustalenie dotyczące znaków rozpoznawczych - o ile ich wzór jest znany to CB nie dostarczyło informacji dotyczących sposobu rozmieszczania ich na statkach powietrznych.
[Obrazek: oJmKP26.jpg]   [Obrazek: 7GVD8cn.jpg]

Współzałożyciel i wierny członek Bialeńskiej Partii Demokratycznej.

Obieżyświat V-Kosmosu - samozwańczy Cesarz Gigasa i jego Księżyców oraz Generał Niezwyciężonej Cesarskiej Kosmicznej Floty.
#16
W takim razie pozostaniemy przy samolotach C-1 i C-7. Wzór symbolu lotnictwa zostanie dostarczony w jak najszybszym terminie.
/-/ Książę Thomas von Lisendorff
Kniaź Lisendorff
Wiceadmirał MW SZ RB,
[Obrazek: 75_25_01_16_8_38_15.png]

 właściciel 87 folwarków 
Selekcjoner reprezentacji Republiki Bialeńskiej 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości